Wil je beter online vindbaar, toegankelijk en bereikbaar zijn voor zowel nieuwe als huidige patiënten? Wil je niet alleen zorgen dat je een systeem koopt, maar dat je mede-zorgverleners er ook echt mee kunnen werken, zodat het gaat werken? Lees dan hier verder.
Wat kan ik voor je doen?
Wil je meer of andere patiënten of cliënten bereiken?
→ zorg dan voor goede online toegankelijkheid, bijvoorbeeld door een goede praktijkwebsite of een aanvullende facebookpagina of een andere vorm van sociale media in te zetten.
→ zorg dan voor goede online vindbaarheid, bijvoorbeeld door je website SEO-proof te maken, een online campagne op te zetten of online marketingtools in te zetten.
Wil je je huidige patiënten of cliënten beter bedienen?
→ zorg dan voor goede online bereikbaarheid, bijvoorbeeld een online afsprakentool op je website of de mogelijkheid tot e-consults.
→ zorg dan voor goede online dienstbaarheid, bijvoorbeeld door informatie te bieden over klachten en symptomen op je website of sociale media of goede doorklikmogelijkheden naar thuisarts.nl.
Wat is mijn aanpak?
Op basis van een kort online contact, vaak aangevuld met enkele vragen, zorg ik altijd voor een praktisch plan van aanpak op maat. Elke praktijk is uniek, elke zorgverlener en elke groep patiënten of cliënten. Je kan daarbij denken aan het inzetten van de volgende elementen:
- Doelgroep- en behoefteanalyse. Dit kan zowel voor de zorgverleners in je praktijk als voor jouw groep patiënten of cliënten. Deze analyse kan zo uitgebreid mogelijk worden als wenselijk is. Er is al veel kennis beschikbaar over verschillende doelgroepen, vanzelfsprekend beschik ik over deze kennis en zoek ik de juist kennis voor je bij elkaar.
- Ondersteuning bij de keuze van online diensten. Er is heel erg veel beschikbaar op het gebied van online diensten. Zowel specifiek voor de gezondheidszorg, als ook daarbuiten. Afhankelijk van de behoefte kan ik adviseren welke dienst het beste bij je organisatie en bij je doelgroep past. Klik hier om een factsheet op te vragen over online afsprakentools voor de gezondheidszorg.
- Opzetten communicatie- en/of marketingplan. Afhankelijk van jouw wensen of behoeften zal ik zorgen voor een praktisch communicatie- en marketingplan. Waar wenselijk kan ik ook helpen bij de uitvoering.
- Informatie-abonnement voor je sociale media. Het is mogelijk een informatie-abonnement af te sluiten. Hierbij krijg je wekelijks relevante updates voor je patiëntengroep om op je website en/of sociale media te plaatsen. Ik maak hierbij gebruik van bestaande content en ontwikkel soms zelf content. Denk hierbij aan informatie over omgaan met griep tijdens een griepepidemie.
- Trainen en coachen van medewerkers. Sommige medewerkers zullen bepaalde inzet gemakkelijk zelf kunnen oppakken, anderen hebben meer begeleiding daarbij nodig. Ik kan deze begeleiding op me nemen via onlinetraining en coaching.